Performans Yönetimi
Performans yönetim sistemi nedir?
Kurumların verimliliklerini artırıp ve karlılık hedeflerini yakalayabilmeleri için çalışanlarına, çalıştıkları pozisyon ve yeteneklerine uygun hedefleri doğru bir şekilde vermeleri, bunları objektif ve adaletli bir şekilde değerlendirmeleri ve takip edilmesini sağlamaları için bütünsel performans yönetim hizmeti verilmektedir. Kurumlar için bu çalışma yapılırken temel olarak aşağıdaki süreçler oluşturulmakta ve yönetilmektedir;
• Hedef Belirleme: Dönem başında yöneticilerin çalışanlar ile birlikte yaptıkları planlamadır. Mümkün olduğunca ölçülebilir sayısal değerlere dayandırılır.
• Ölçme: Planlanan hedeflere ulaşmayı ölçmek için oluşturulan performans kriterlerine ne derece ulaşıldığı belirlenir.
• Ara Görüşme: Değerlendirme periyodu içinde belirli aralıklarla gidişatın değerlendirildiği görüşmeler yapılır ve geri bildirim verilir.
• Değerlendirme: Nihai ölçümleme ile değerlendirme dönemi sonunda hedeflere ne derece ulaşıldığı belirlenir ve bu konuda çalışanlara geri bildirim yapılır.
• Sonuçların Raporlanması: Değerlendirme sonuçları ücretlendirme, terfi, eğitim, kariyer gibi konularda kaynak olması amacıyla üst yönetime raporlandırılır.